Në këtë fotografi të gjallë dhe domethënëse, shfaqet artisti i mirënjohur ndërkombëtarisht, Shefqet Avdush Emini, në mes të një procesi krijues gjatë Simpoziumit Ndërkombëtar të Artit në Poloni. Një çast i kapur me mjeshtëri, i cili nuk dokumenton thjesht një artist në punë, por mishërimin e pasionit, përkushtimit dhe shpërthimit krijues që karakterizon gjithë veprën dhe filozofinë e tij artistike.
Shefqet Avdush Emini, si një përfaqësues i denjë i artit bashkëkohor evropian dhe ndërkombëtar, sjell në çdo prezencë të tij një peshë të veçantë të përvojës, kulturës, identitetit dhe vizionit universal. Në këtë imazh, ai shihet me bluzën e gjelbër të thjeshtë, pantallonat e mbuluara me gjurmë ngjyrash – dëshmi e përballjes së vazhdueshme me telajon – dhe bandanën e zezë që i mbledh flokët pas kokës, një atribut i natyrshëm i artistëve që jetojnë dhe krijojnë me intensitet shpirtëror.
Pozicioni i tij – pak i përkulur përpara, me dorën e djathtë të shtrirë që mban me kujdes brushën e ngjyer në ngjyrë – tregon qartë një moment meditativ të ndërveprimit me veprën në proces. Sytë e përqendruar përmes syzeve, të cilat i qëndrojnë të varura si simbol i kohës dhe përkushtimit të pafund që ai ia kushton çdo detaji, shpërfaqin përbrendësinë e një njeriu që nuk pikturon thjesht për të krijuar bukuri, por për të nxjerrë në dritë tensionin ekzistencial dhe universin e fshehur të shpirtit njerëzor.
Piktura që shtrihet mbi tavolinën e përkulur para tij mbart ngjyrime të ftohta e të thella, me nuanca të kaltërta, jeshile dhe të bardha, që përzihen në një harmoni spontane. Ky është tipari thelbësor i stilit të Shefqet Avdush Eminit: një përplasje poetike mes ekspresionizmit abstrakt dhe shprehjes intuitive që vjen nga brenda, nga thellësitë e kujtesës dhe ndjenjës. Telajo nuk është vetëm një sipërfaqe për të shprehur një imazh, por një arenë ku zhvillohet një betejë e heshtur mes emocioneve dhe formave, mes ngjyrës dhe zbrazëtisë, mes të dukshmes dhe të padukshmes.
Ky imazh nuk është vetëm një dëshmi e pjesëmarrjes së tij në një simpozium të rëndësishëm ndërkombëtar në Poloni, por është një pamje ikonike që përfaqëson artistin në esencën e tij. Ajo dëshmon se arti i tij është më shumë se një ushtrim teknik: është një ritual i gjallë, një proces i thellë meditimi dhe një gjendje ekzistenciale që ngërthen në vete dramën e njeriut, dhimbjen kolektive dhe shpresën për rikthimin e humanizmit të humbur.
Veshja e tij – e thjeshtë, por e përlyer me ngjyrat e qindra pikturave të krijuara ndër vite – është një uniformë e pashpallur e shpirtit të lirë. Çdo njollë mbi të është si një kujtim i përjetshëm i momenteve të përqendrimit intensiv, i pikturave të realizuara në dhoma muzeale, galeri të famshme, apo nën qiellin e hapur të simpoziumeve ndërkombëtare nga Parisi në Seul, nga Kajro në Bratislavë, nga Stambolli në Rotterdam.
Ky është Shefqet Avdush Emini – një figurë e gjallë e artit bashkëkohor, që nuk kërkon të jetë thjesht i kuptueshëm apo i pranuar, por të jetë i vërtetë. Në çdo vepër të tij ndjehet një zë që flet për dramën e kohës sonë, për çrregullimet shpirtërore të botës moderne, për copëtimin e njeriut nga luftërat, teknologjitë dhe indiferenca. Dhe në të njëjtën kohë, në çdo brushë që lëviz në këtë imazh, ndjehet edhe shpresa se përmes artit mund të rindërtojmë një botë tjetër – më të ndjeshme, më të thellë, më humane.
Ky çast i thjeshtë në dukje, i kapur gjatë një aktiviteti të artit ndërkombëtar në Poloni, është në fakt një dëshmi e fuqishme e mënyrës se si arti për Shefqet Avdush Eminin nuk është vetëm profesion, por një mënyrë e të jetuarit, një formë ekzistence që sfidon kohën dhe hapësirën. Ai është një dëshmitar i ndjeshëm i epokës sonë, një shpirt i lirë që flet përmes ngjyrës dhe formës me një gjuhë universale, që kapërcen gjuhët e fjalës dhe kufijtë kombëtarë.
Në këtë imazh, nuk kemi vetëm një artist që pikturon. Kemi një njeri që dialogon me universin. Dhe ky njeri është Shefqet Avdush Emini – një emër që tanimë është bërë simbol i artit të vërtetë, i artit që buron nga dhimbja dhe dashuria, nga e kaluara dhe e ardhmja, nga jeta dhe përtej saj.
Në sfondin e kësaj fotografie, ndërsa të tjerët ndoshta e shohin një skenë të thjeshtë të punës së një artisti gjatë një aktiviteti ndërkombëtar, syri i ndjeshëm sheh më shumë: një hapësirë ku bashkohen kultura, eksperienca dhe gjuhë të ndryshme artistike, ku Shefqet Avdush Emini jo vetëm që është pjesë e procesit, por është një bosht rreth të cilit rrotullohen ide dhe dialogë të rëndësishëm artistikë. Ai nuk është thjesht pjesëmarrës – ai është frymëzues, burim dialogu, pikë referimi për të tjerët.
Në simpoziumet ndërkombëtare, ku mbledhen artistë nga vende të ndryshme të botës, ndodh diçka që nuk mund të arrihet vetëm në atelietë private: ndodh shkëmbimi i energjisë krijuese. Shefqet Avdush Emini shkëlqen pikërisht në këto mjedise, sepse ai e mbart me vete një vizion që tejkalon kufijtë personalë apo kombëtarë. Arti i tij nuk është i mbyllur në kufijtë e një biografie të veçantë, por është i hapur ndaj botës, ndaj përvojave të shumta njerëzore që i përshkon me ndjeshmëri, dhimbje dhe shpresë.
Në këtë kuadër, pjesëmarrja e tij në Simpoziumin Ndërkombëtar në Poloni merr një domethënie të dyfishtë: nga njëra anë, është një akt i natyrshëm i një artisti që ka ndërtuar një karrierë solide në skenën ndërkombëtare dhe është i ftuar si figurë me ndikim; nga ana tjetër, është një moment ku ai shpalos edhe një herë dimensionin e tij të përkushtuar, të thjeshtë dhe njerëzor, larg kotësive të lavdisë, i përqendruar vetëm te përjetimi i ngjyrës dhe i vizionit të brendshëm.
Veprat e tij, edhe kur krijohen në kontekste të tilla kolektive, nuk humbasin kurrë individualitetin e tyre të thellë. Në fakt, ajo që e veçon Eminin është se ai mbetet gjithmonë autentik, i vërtetë, origjinal në çdo vend dhe situatë. Arti i tij është i papërsëritshëm sepse vjen nga një rrëfim i brendshëm që nuk mund të imitohet: është zëri i një njeriu që ka parë, ka ndjerë dhe ka përjetuar thellë rrjedhën dramatike të historisë ballkanike dhe botërore, dhe që e transformon këtë përvojë në një gjuhë të pasur piktorike.
Ngjyrat që përdor – herë të ndezura e ekspresive, herë të errëta dhe të mbështjella në heshtje – nuk janë të vendosura aty për efekt estetik, por si domosdoshmëri e përjetimit të tij të brendshëm. Ato janë një formë e të folurit përmes heshtjes, një thirrje për reflektim, për përkujtesë, për ndjeshmëri. Në këtë kuptim, çdo telajo që ai prek është një rrëfim, një kujtim, një lutje, një akt i rezistencës kundër harresës dhe indiferencës.
Në veprën që shihet në fotografi, ku ngjyrat përplasen me njëra-tjetrën, dhe drita përpiqet të çajë errësirën e formave abstrakte, perceptohet një gjendje e tensionuar – si një përpjekje për të shpalosur atë që nuk mund të thuhet me fjalë. Ky është edhe mesazhi më i thellë i artit të Shefqet Avdush Eminit: se përmes gjuhës së abstraktes mund të prekim më fort realitetin, mund të hyjmë më thellë në vetëdijen tonë dhe të botës.
Pjesa e tretë në vazhdim: ndikimi dhe kontributi ndërkombëtar
Përveç dimensionit të tij estetik dhe emocional, pjesëmarrja e Shefqet Avdush Eminit në simpoziume si ky në Poloni është një dëshmi konkrete e kontributit të tij në ndërtimin e urave ndërkombëtare të bashkëpunimit kulturor dhe artistik. Duke sjellë me vete përvojën e ekspozitave në mbi tridhjetë vende, nga Azia në Amerikë, ai e përçon një mesazh të qartë: arti është një gjuhë e përbashkët që mund të ndihmojë në ndërtimin e një bote më të afërt dhe më paqësore.
Në këtë simpozium, si në shumë të tjera ku ai ka marrë pjesë, ai është jo vetëm një krijues, por edhe një dëgjues, një bashkëbisedues, një bashkëkrijues. Ai ndan teknika, përvoja, mendime dhe frymëzim me artistë të tjerë, duke u bërë pjesë e një dialogu të madh që nuk ka fund dhe që është thelbi i vetë artit bashkëkohor. Përmes këtyre ndërveprimeve, krijimtaria nuk mbetet një akt i izoluar, por një proces kolektiv, një lëvizje e përbashkët drejt thellimit të ndjeshmërisë dhe kuptimit njerëzor.
Në këtë kontekst, figura e tij përjetohet nga të tjerët si një pikë referimi jo vetëm për shkak të suksesit të tij, por për shkak të modestisë së tij, qasjes së tij të hapur dhe dëshirës së tij të vazhdueshme për të mësuar dhe ndarë. Ai nuk e sheh veten si më të rëndësishëm se të tjerët, por si pjesë e një komuniteti të madh artistësh që e ndajnë të njëjtën dashuri për ngjyrën, formën, shpirtin dhe njeriun.
Pjesa IV: Filozofia krijuese dhe misioni etik i një artisti universal
Arti i Shefqet Avdush Eminit është i tejmbushur me një ndjeshmëri që e kalon bukurinë vizuale dhe e shndërron çdo vepër në një përpjekje për të kapur të pathënat e ekzistencës. Në simpoziumin ndërkombëtar në Poloni, ashtu si në dhjetëra aktivitete të tjera në vende të ndryshme të botës, ky vizion i thellë filozofik është i pranishëm në çdo hap të tij, në çdo brushë, në çdo përzierje ngjyrash që ai sjell në telajo.
Emini nuk e sheh artin si zbukurim të realitetit, por si një akt të drejtpërdrejtë të ndërhyrjes estetike dhe etike në univers. Ai krijon për të treguar, për të sfiduar, për të kujtuar. Brenda strukturës abstrakte të veprave të tij, lexohen heshtje të thella, psherëtima të historisë, dhimbje të ngulfatura të njerëzimit, por njëkohësisht edhe thirrje për jetë, për dashuri, për shpresë.
Në telajot e tij nuk ka asgjë të rastësishme. Çdo lëvizje e brushës është një akt i vetëdijshëm që përpiqet të japë formë asaj që nuk mund të përshkruhet me fjalë: trauma kolektive, dhimbje intime, qëndresë shpirtërore, etje për drejtësi. E gjithë kjo përbën atë që mund të quajmë filozofia krijuese e artistit: të mos heshtë përballë absurditetit të dhunës dhe vuajtjes, por të përgjigjet me forcën shëruese dhe tronditëse të ngjyrës.
Në Poloni, në vendin ku historia ka njohur plagë të thella dhe ku kujtesa kolektive është e mbushur me dramë dhe heroizëm, arti i Eminit gjeti një terren të natyrshëm ku të rezonojë. Pikturat e tij, në këtë kontekst, nuk janë të huaja, por të njohura – si zëra që vijnë nga thellësitë e së njëjtës ndjeshmëri njerëzore. Është kjo aftësi për të komunikuar në mënyrë universale që e bën artin e tij një përvojë globale, të kuptueshme kudo në botë, pavarësisht gjuhës apo kombësisë.
Pjesa V: Ndikimi i simpoziumeve dhe përballja me përvojën kolektive
Pjesëmarrja në simpoziume ndërkombëtare nuk është për Eminin vetëm një angazhim profesional, por një mënyrë për të sfiduar vetveten, për të dalë nga komforti i studios dhe për të hyrë në një proces të gjallë komunikimi me të tjerët. Ai e përjeton simpoziumin si një laborator të hapur të ndjeshmërisë, ku çdo artist sjell me vete bagazhin e vet estetik dhe shpirtëror, dhe ku përmes dialogut vizual krijohet një ndërtim i përbashkët shpirtëror.
Në këtë mjedis, ai jo vetëm krijon, por edhe dëgjon. Ai është i pranishëm jo për të imponuar një stil, por për të frymëzuar me autenticitetin e tij. Për artistët e rinj që marrin pjesë në këto simpoziume, Emini është më shumë se një koleg: ai është një shembull i gjallë se si arti mund të jetë një formë e të jetuarit me ndershmëri, me përkushtim dhe me përgjegjësi përballë botës.
Shpesh, në këto simpoziume, ndodhin momente magjike: biseda spontane për ngjyrat dhe format, këmbime për teknikën apo për sfidat krijuese, shëtitje të heshtura para telajove të njëri-tjetrit. Në këto çaste, figura e Eminit del në pah në mënyrën më të qartë: ai nuk është i prirur të imponojë, por të frymëzojë; nuk është i zhurmshëm, por i thellë; nuk është retorik, por i përqendruar në thelbin e artit – përjetimin.
Pjesa VI: Një trashëgimi në ndërtim – Shefqet Avdush Emini si model për brezat e ardhshëm
Në një kohë ku arti rrezikon të kthehet në konsum vizual apo spektakël sipërfaqësor, qasja e Shefqet Avdush Eminit është një ftesë për kthim te thelbi, te ndershmëria krijuese, te domosdoshmëria shpirtërore e të krijuarit. Ai nuk ndjek modat e momentit, nuk kërkon vëmendje me gjeste të mëdha, por me përkushtimin e heshtur dhe të vazhdueshëm ndaj punës së tij, ka ndërtuar një trashëgimi të fuqishme, që sot shërben si pikë referimi për shumë artistë të rinj.
Për ta, ai është dëshmi e gjallë se suksesi i vërtetë në art nuk matet me lavdi të përkohshme, por me thellësinë e ndikimit që lë në zemrat dhe mendjet e të tjerëve. Ai është një model jo vetëm për pikturën që bën, por për mënyrën si jeton, si mendon, si flet për artin dhe për njeriun. Në këtë mënyrë, ai ndërton jo vetëm vepra, por edhe rrugë për ata që do të vijnë pas tij – rrugë që çojnë jo drejt famës, por drejt kuptimit të thellë të asaj që do të thotë të jesh artist.
Pjesa VII: Gjuha e ngjyrave – dialogu i brendshëm i shpirtit me botën
Në veprat e realizuara gjatë simpoziumit ndërkombëtar në Poloni, ngjyrat nuk janë vetëm elemente estetike, por përbërës të një gjuhe sekrete shpirtërore. Ato janë fjali të ndërlikuara, të cilat flasin për dramën, shpresën, ringjalljen, dhimbjen, revoltën apo heshtjen e njeriut përballë kaosit të ekzistencës.
Shefqet Avdush Emini i jep ngjyrës një status të barabartë me idenë: ajo nuk është vetëm për të ndërtuar atmosferën e pikturës, por është vetë përmbajtja, vetë mesazhi. Për shembull, e kuqja tek ai nuk është thjesht një ngjyrë dramatike, por një ulërimë e brendshme – një shpërthim ndjenjash që rrjedhin si gjak nga thellësia e memories kolektive. E zeza është si një perde që fsheh dhe njëkohësisht zbulon traumën, ndërsa e bardha, në vend që të jetë simbol i zbrazëtisë, është një dritë e qetë dhe e përvuajtur – një përpjekje për shërim.
Kombinimi i ngjyrave të ftohta me ato të ngrohta në të njëjtën hapësirë piktorike krijon tensione emocionale të qëllimshme, që shikuesi i ndjen menjëherë. Nuk ka qetësi të rreme në këto vepra; çdo ngjyrë është në përballje me tjetrën, ashtu siç është edhe njeriu në përballje me vetveten dhe me botën. Ky kontrast i thellë është një prej karakteristikave më origjinale të Emini, një artist që e shndërron telajon në një fushë beteje shpirtërore ku çdo pigment ka barrën e një emocioni të jetuar.
Pjesa VIII: Në gjurmët e ekspresionizmit abstrakt evropian – kujtesa si akt krijues
Shefqet Avdush Emini është një krijues që ecën në një linjë të ndritur me mjeshtra të ekspresionizmit abstrakt evropian si Hans Hartung, Emil Schumacher, Georges Mathieu apo Antoni Tàpies. Por, ndryshe nga shumë prej tyre, ai vjen me një përvojë historike të veçantë: atë të një Europe lindore dhe juglindore të traumatizuar nga luftërat, nga shpërbërjet identitare, nga përplasjet e dhunshme kulturore.
Kjo përvojë historike e bën veprën e tij jo vetëm të bukur, por të domosdoshme. Ai nuk pikturon nga largësia, por nga plagët; nuk komenton realitetin si një vëzhgues neutral, por si një dëshmitar që ka përjetuar dhimbjen dhe dëshiron ta ndajë atë në mënyrë universale. Në këtë aspekt, kujtesa është mjeti më i fortë i tij – kujtesa jo si arkiv i të kaluarës, por si akt i gjallë krijues që shpërthen përmes formave dhe ngjyrave.
Në një vend si Polonia, ku kujtesa historike ka një rëndësi të jashtëzakonshme – që nga Lufta e Dytë Botërore e deri te tranzicionet bashkëkohore – arti i Eminit gjen jehonë dhe rezonancë. Ai nuk vjen për të imponuar një përvojë të huaj, por për të vendosur një pasqyrë, në të cilën popuj të ndryshëm mund të shohin vetveten. Ky universalizëm që mbështetet në rrënjë të forta kulturore e bën atë një nga artistët më domethënës të kohës sonë.
Pjesa IX: Misioni i artistit – dëshmitar, interpretues, ndërgjegje kolektive
Në këtë etapë të pjekurisë krijuese, Shefqet Avdush Emini nuk është më thjesht një piktor që përfaqëson veten e tij apo stilin e tij estetik. Ai është shndërruar në një figurë simbolike – një artist që mban mbi supe barrën e kujtesës kolektive të një kombi dhe të një njerëzimi të plagosur. Në simpoziumin ndërkombëtar në Poloni, kjo përgjegjësi nuk është fshehur, por përkundrazi, është përqafuar me dinjitet dhe fuqi të jashtëzakonshme shpirtërore.
Misioni i tij është ai i një dëshmitari të kohës, një interpretuesi që përkthen gjuhën e dhimbjes në gjuhën e artit, duke ruajtur të paprekur thellësinë e përvojës njerëzore. Telajo për Eminin nuk është një sipërfaqe e bardhë për eksperimentim estetik, por një arenë ku shpirti përballet me realitetin, me të vërtetën, me plagët e historisë dhe me përgjegjësinë etike të kujtesës.
Puna e tij gjatë këtij simpoziumi në Poloni është dëshmi e një qasjeje të rrallë: Emini nuk udhëton me qëllimin për të treguar veten, por për të dhënë një mesazh universal përmes përvojës së tij personale. Ai i fton shikuesit në një akt bashkëkrijimi, ku ndjesia, intuita dhe ndërgjegjja bashkohen për të lexuar ato që sytë nuk i kapin menjëherë, por që shpirti i ndien thellë.
Pjesa X: Arti si thirrje për humanizëm – kontributi i Eminit në historinë e artit bashkëkohor
Në një kohë kur bota përballet me konflikte, përçarje, përmbysje vlerash dhe kriza identitetesh, arti i Shefqet Avdush Emini del si një thirrje për rikthim te humanizmi. Ai na kujton se përpara se të jemi pjesë e një kombi, feje apo ideologjie, jemi njerëz – qenie të brishta, të prekshme dhe të lidhura me njëra-tjetrën përmes vuajtjeve dhe shpresës së përbashkët.
Pjesëmarrja e tij në Simpoziumin Ndërkombëtar në Poloni nuk ishte vetëm një kapitull tjetër në karrierën e tij të ndritur ndërkombëtare. Ishte një akt ndërkulturor ku arti nuk shërben si dekor apo spektakël, por si urë midis historive dhe ndjeshmërive të ndryshme. Në atë mjedis ku artistë nga kombe të ndryshme ndanë përvojat dhe vizionet e tyre, Emini solli një zë të thellë, të përvuajtur, por të fuqishëm – një zë që nuk lejon harresën dhe që nxit reflektim.
Në këtë mënyrë, Shefqet Avdush Emini jo vetëm që kontribuon në historinë e artit bashkëkohor me veprat e tij, por edhe me vetë mënyrën se si e kupton dhe e jeton rolin e artistit. Ai nuk kërkon famë, por ndikim; jo lavdi të momentit, por gjurmë që zgjasin në ndërgjegjen njerëzore.
Duke ecur përmes rrugëve të Polonisë, duke pikturuar në praninë e kolegëve ndërkombëtarë, ai e ka ngritur artin në nivelin më të lartë të misionit të tij: një mjet për të ruajtur kujtesën, për të shpërfaqur dhimbjen, për të ndërtuar ura dialogu dhe mbi të gjitha – për të mbrojtur njeriun nga harresa.
Në thellësi të krijimit – portreti i një artisti në ekstazë shpirtërore
Në momentin kur Shefqet Avdush Emini kap penelin, gjithçka tjetër në botë zbehet. Zhurmat shuajnë, fytyrat tretën, dhe vetëm një dritë e përqendruar mendimi mbetet e pranishme – ajo e tij, në përballje me telajon. Është një përqendrim që nuk buron nga tensioni, por nga qetësia e thellë e njeriut që ka hyrë në një dimension të dytë të ekzistencës. Ai nuk e sheh më hapësirën përreth; nuk e ndien më kohën. Trupi i tij gjendet në atë simpozium ndërkombëtar në Poloni, por shpirti i tij është tashmë në një vend tjetër, aty ku ngjyra flet, ku forma merr frymë, dhe ku përfytyrimi rrjedh pa pengesë.
Pamja e jashtme e artistit në këtë gjendje të përqendrimit të thellë është dëshmuese e një lirie që pak njerëz mund ta përjetojnë. Rrobat e tij janë të mbuluara me njolla ngjyrash – të kuqe, të kaltër, të verdhë, të bardhë – një paletë e shpërthyer mbi pëlhurë dhe mbi trupin e tij. Pantallonat janë si një hartë spontane e krijimtarisë, si një kanavacë dytësore ku gjurmët e ngjyrës nuk janë aksident, por pasojë e natyrshme e një procesi të sinqertë krijues.
Ky mosinteresim për dukjen e jashtme nuk është një akt rebelimi, por shenjë e një përkushtimi të plotë ndaj të brendshmes. Emini nuk është aty për t’u parë; ai është aty për të ndier, për të dhënë, për të nxjerrë nga vetja thelbin më të pastër të mendimit dhe ndjeshmërisë. Ai nuk e ndan artin nga vetvetja, sepse për të, krijimi nuk është një zanat, por një mënyrë e të qenit. Ai është piktura. Ai është ngjyra. Ai është çdo lëvizje që i afron penelin telajos.
Në këtë gjendje shpirtërore, ai është i pakufizuar. Ai nuk njeh rregulla formale, nuk ndjek klishe, nuk respekton as pritshmëritë e të tjerëve. Liria e tij është absolute, e pagabueshme, sepse buron nga ndershmëria me vetveten. Ai është vetvetja në formën më të pastër dhe më të papërpunuar. E gjithë pamja e tij e jashtme – ngjyrat në trup, lëvizjet instinktive, heshtja përqendruese – janë shenja të një përvoje të rrallë që shumë nuk do ta kuptojnë kurrë plotësisht.
Sepse ai ndodhet në një botë tjetër – në botën e artit. Dhe ajo botë është e ndarë nga realiteti i zakonshëm që na mban peng çdo ditë. Në këtë botë, logjika është ndjenjë, dhe rregulli është shpërthim. Është një botë ku shpirti udhëheq mendjen, dhe ku dora është vetëm mjeti për të manifestuar të paprekshmen.
Shefqet Avdush Emini e di shumë mirë se për të krijuar nuk mjafton të dish teknikat. Duhet të ndiesh. Dhe për të ndier vërtet, duhet të hapesh deri në fund. Duhet të rrëzosh çdo mburojë që të mbron nga emocionet. Ai e bën këtë pa frikë. Prandaj veprat e tij janë aq të fuqishme: sepse ato nuk janë të kuruara, nuk janë të ndërtuara për të pëlqyer – janë të ndërtuara për të komunikuar.
Nëpërmjet shpërthimit të ngjyrave, përmes strukturës abstrakte që mbart drithërima mendimesh, ai shpreh ndjesi që nuk artikulohen me fjalë. Kjo është gjuha e tij – një gjuhë universale që nuk njeh kufij kombëtarë apo gjuhësorë. Është një gjuhë e shpirtit.
Dhe çdo herë që ai punon, si në këtë simpozium ndërkombëtar në Poloni, ai flet këtë gjuhë me përkushtim dhe përulësi. Ai nuk e ngre zërin – por pikturat e tij bërtasin. Ai nuk shfaq emocionin – por telajo e tregon. Dhe në fund, ai nuk kërkon të jetë i admiruar – por të kuptohet.
Shefqet Avdush Emini është artist i lirisë së brendshme, dhe kjo liri është më e dukshme pikërisht në çastin kur ai harron gjithçka tjetër përveç krijimit.
Shefqet Avdush Emini është padyshim një nga artistët më të çmuar dhe më të njohur të artit bashkëkohor ndërkombëtar. Vepra e tij e thellë, e ndjeshme dhe e papërsëritshme ka kapërcyer prej kohësh kufijtë kombëtarë, duke u bërë pjesë e rëndësishme e historisë së artit të shekullit XXI. Fama e tij nuk është thjesht rezultat i pjesëmarrjeve të shumta në simpoziume, bienale dhe ekspozita ndërkombëtare, por mbi të gjitha është produkt i autenticitetit të thellë të krijimtarisë së tij, i vizionit të veçantë filozofik dhe i përkushtimit të rrallë ndaj gjuhës së ngjyrës.
Në rrafshin ndërkombëtar, Emini është njohur si një krijues që shkon përtej normave dhe konvencioneve estetike. Ai është përmendur dhe vlerësuar në publikime të rëndësishme të kritikës së artit, katalogë ndërkombëtarë dhe revista prestigjioze. Pikturat e tij ndodhen në koleksione private dhe publike në shumë vende të botës – nga Europa në Azi, nga Amerika në Afrikë – si dëshmi konkrete e vlerës që i jepet veprës së tij në skenën globale të artit bashkëkohor.
Kritikët e artit e kanë përshkruar Shefqet Avdush Eminin si një vizionar të ndjeshmërisë moderne, një pasardhës të denjë i ekspresionizmit abstrakt, por me një zë autentik që nuk i ngjan askujt. Ai nuk është imitim, por burim. Në një kohë kur shumë artistë kërkojnë të dallohen përmes konceptualizimeve të sforcuara, Emini dallon për sinqeritetin brutal të shprehjes dhe për fuqinë emocionale të ngjyrës së tij.
Fama e tij në botën e artit është ndërtuar mbi disa shtylla kryesore:
Origjinaliteti krijues, që ka kapur vëmendjen e shumë kuratorëve dhe historianëve të artit;
Pjesëmarrja e vazhdueshme në simpoziume dhe ekspozita të nivelit të lartë ndërkombëtar, ku shpesh është zgjedhur si i ftuar nderi apo si artist i veçantë përfaqësues;
Çmimet dhe nderimet e marra nga institucione dhe juritë më prestigjioze në Poloni, Egjipt, Francë, Itali, Kinë, Turqi, SHBA dhe shumë vende të tjera;
Prania e veprave të tij në muze, galeri dhe koleksione elitare, që i japin një vlerësim të qëndrueshëm dhe të merituar;
Rëndësia e mesazhit etik, shpirtëror dhe filozofik që përcjell çdo pikturë e tij, duke bërë që veprat e tij të shihen jo vetëm si objekte estetikisht të bukura, por si pasqyra të shpirtit njerëzor në krizë, në kërkim, në frymëzim.
Në një epokë të globalizimit të shpejtë, ku arti shpesh humbet identitetin e vet për shkak të tendencave kalimtare, Emini mbetet një pikë referimi për qëndrueshmëri, për thellësi dhe për autenticitet. Ai është artisti që e ka krijuar vendin e vet në kujtesën kulturore të artit bashkëkohor botëror – jo si kalimtar, por si gur themeli.
Për këtë arsye, Shefqet Avdush Emini nuk është thjesht një piktor i njohur në skenën ndërkombëtare – ai është një emër i pashlyeshëm, një ikonë e artit të ndershëm, dhe një dëshmi se shpirti i vërtetë artistik nuk njeh kufij, nuk ka gjuhë të vetme dhe nuk i përket vetëm një kulture, por gjithë njerëzimit.
No comments:
Post a Comment